MISO ENSEMBLE: Salt Itinerary

"Ott van egy ember a színpadon. És egy óriási szem. Vajon az övé? Engem figyel, és közben pislog... Most elkezdte, vagy nem? "SILENCIO"! sikítja a hang a hangszóróból. Most már biztos, hogy ez Miguel. Szinte lehetetlen ezt a hangot valaki máséval összetéveszteni..." (Jelena Novak)

Az opera műfajának évszázadokon keresztül az éneklés, a koloratúra volt a megtestesítője. A hagyományos opera olyan mechanizmusokat használt, amelyek elfedték az éneklés testi valóságát. Miguel és Paula Azguime új Op-Era koncepciója túllép a zenei és színházi konvenciókon. A hangot és az előadó testét egységként kezeli. Az opera librettója nem lineáris narratíva, nincs klasszikus értelemben vett cselekménye, tetőpontja vagy mélypontja, a színpadi történések metaszinten zajlanak.

Az egyszemélyes művet a szerző-előadó Miguel Azguime – a művészet és az őrület összefüggésein elmélkedve – a szavak jelentése és hangzása köré építi fel. Az előadó drámai megnyilvánulásai és szórakoztató intervenciói különös ellentétet képeznek a humoros helyzetek és a mély drámai hangulatok között.

A kép- és hangeffektekusok komplex digitális átalakítások eredményei. A hangokat, a fényt, a képeket és mozdulatokat úgy formálja, mintha azok rajzolva, festve vagy faragva lennének. A beszédet, a mormogást, a kiabálást és az ütőszerű hangokat a szerző testére szerelt, láthatatlan digitális szenzorok hangmintákká, loop-okká alakítják, és felnagyítják.

A Salt Itinerary a zene és a dráma erőteljes, megnyerő és kihívó kombinációja, mely lerombolja a zene, színház és opera közötti gátakat és új tereket formál az elektronikus zenében. Portugál, angol, francia és német nyelven szólal meg.

A Salt Itinerary-t bemutatták Berlinben, a karlsruhei ZKM-ben és Kölnben, és több előadásra meghívták Nagy-Britanniába és Európa már országaiba is. Az előadás 2008-ban elnyerte a "Theater Now Berlin" díját a "más formák az operán túl" kategóriában.


[<<< VISSZA a műleírásokhoz]