A Visual Kitchen a késő kilencvenes években kezdte tevékenységét, mint az élő média-mix előadásokra koncentráló közösségi projekt, és a belga vj-történet egyik első úttörőjeként tartják számon. A kezdetekkor a elsősorban a tánczenét célozták meg, vendégszerepeltek a brüsszeli Cybertheater-ben, együttműködtek a fő belga tánczenei eseményekkel (10daysOff, I love techno, Groovecity), és készítettek underground felvételeket (rephlexNight, Seats'nBeats). Művészeti hozzáálllásukban a bruges-i "Concertgebow" -ban elnyert rezidens-művész státusz jelentette a fordulópontot, megnyitva a látóteret különféle zenészek felé, akik személyes szemantikai üzenetű képi világot igényeltek előadásukhoz.
Visual Kitchen
K. H. Stockhausen "Pole für 2" művének interpretációjával dupla MX50-re és visszacsatolásra vagy L. Berio "Laborintus II" operáját kísérő eredeti audioszalag vizuális adaptációjával új követelményrendszert állítottak fel sajátmaguk számára. Eavesdropperrel, aki szintén rezidens-művész volt, folytatódott, és intenzívebbé vált az együttműködés, amely különböző projektekben – Massive Central Collective vagy Locker03 DVD-installáció) fejeződött ki. Az évek során az aktívan működő közösség kisebbé vált, és a vizuális művészek hálózata erősebbé fonódott, amely napjainkra egy teljesen megváltozott megközelítést eredményezett: az eredeti tagok közül csak ketten (Sam Vanoverschelde és Jurgen Van Gemert) aktívak még mindig a szervezetben. Saját vizuális és audiovizuális műveket hoznak létre, de élő audiovizuális projektekben (mint pl. a Cimatics Fesztivál) is részt vesznek ko-producerként, vagy szolgáltatóként működnek más szervezetek számára (pl. Pukkelpop).

Visual Kitchen honlapja